Tenint en compte que l’aprenentatge de llengües estrangeres és essencial en una societat com la nostra, considerem necessari potenciar l’ús comunicatiu de les llengues estrangeres (anglès i francés) i la seva utilització com a eina d’accés al coneixement.
En el Pla Estratègic i en el Projecte Lingüístic prioritzem estructurar de manera coherent, innovadora i amb qualitat l’aprenentatge de les llengües estrangeres, pretenem sistematitzar, motivar, promoure, comunicar, valoritzar, fer visibles i qualificar les iniciatives multilingües que es duen a terme.
S’inicia el contacte amb la llengua estrangera a l’etapa d’Infantil, amb 2 hores d’Anglès setmanals des de P3 fins a P5. Apostem per la introducció de la llengua anglesa ja des dels primers anys de l’escolaritat i això ho fa a través d’iniciatives AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres). L’objectiu bàsic, en aquests primers cursos, és el treball de l’expressió oral en llengua anglesa, i es complementa impartint dues hores d’activitats complementàries.
A més a més, des del Cicle Mitjà l’alumnat realitza el 50% de la matèria de Ciències Socials en anglès, seguint la metodología AICLE (L’Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua estrangera).
A l’etapa d’Educació Secundària seguim la mateixa línea i l’objectiu que pretenem aconseguir és potenciar i complementar l’Educació Secundària amb un nivell elevat d’anglès. Tot l’alumnat realitza, a part de les 3 hores curriculars, 1 hora complementària en llengua anglesa: Active English (1r i 2n d’ESO) i English Culture (3r i 4t d’ESO), ambdues amb l’objectiu de millorar la competencia oral dels nostres alumnes i, a la vegada, introduir-los a clàssics literaris de la literatura anglesa.
L’alumant realitza al llarg de l’etapa unitats didàctiques de diferents matèries (Ciències naturals, Tecnologia i Ciències socials) en llengua anglesa i l’optativa de 3r d’ESO Classical Culture, totalment en anglès.
En el cicle superior de Primària l’alumnat inicia l’aprenentatge d’una segona llengua estrangera, el francés, que té continuïtat a l’etapa de Secundària a través de les matèries optatives. L’escola va comptar amb un Pla Experimental atorgat pel Departatment d’Ensenyament que acredita la qualitat d’aquest aprenentatge.