TITLE

DESCRIPTION

Des del món pedagògic, parlem de STEAM per referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematitzades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques.

Així, des de la nostra escola, vetllem per proporcionar al nostre alumnat situacions d’aprenentatge que procurin tenir aquesta mirada STEAM, una mirada integradora i que fomenta l’esperit crític, sostenible i que parteix del treball cooperatiu i col·laboratiu entre l’alumnat.

Creiem fermament que cal potenciar les les competències científiques, tecnològiques i matemàtiques per tal de promoure la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a la societat, no sols des de les pròpies àrees si no també amb el transversal i global de centre. De totes maneres, en els últims anys, s’han introduït franges horàries específiques per a treballar aquestes competències; les activitats de programació i robòtica, els reptes STEAM, els experiments al laboratori, les hores de treball al taller de tecnologia o els projectes que es duen a terme durant el curs, són exemples de d’activitats que es duen a terme tant a l’Educació Infantil com a l’Educació Bàsica.

El projecte Reacciona és una proposta pedagògica que vol incidir en l’alumnat d’educació secundària amb l’objectiu d’impulsar una ciutadania crítica sensibilitzant sobre la cooperació, la solidaritat, els drets humans i al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Aquest any l’alumnat de 4t ESO ha tornat a participar del Projecte Reacciona, col·laborant especialment amb Amnistia Internacional.

El nostre tercer repte com a equip impulsor de STEAM: construir una sabata.

Amb la finalitat d’incentivar la motivació i l’aprenentatge, hem començat a dissenyar tot una sèrie de reptes per anar elaborant al llarg de l’any.

Aquest trimestre ha estat la construcció d’una sabata amb papers de diari. Després, vam fer una exposició a l’entrada de l’escola amb totes les sabates que vam poder realitzar. Hauran estat capaços de superar el repte? Ha pogut suportar el passeig de moda pel pati sense trencar-se ni fer-se malbé?

Aquí teniu la prova, són uns autèntics i unes autèntiques artistes!

El nostre segon repte com a equip impulsor de STEAM: construir un arbre de Nadal.

Amb la finalitat d’incentivar la motivació i l’aprenentatge, hem començat a dissenyar tot una sèrie de reptes per anar elaborant al llarg de l’any.

Aquest any ha estat la construcció d’un arbre de Nadal amb els plàstics generats a cada família i cinta adhesiva. Després, vam abocar tots els residus que no vam utilitzar per a la seva construcció per veure la quantitat d’envasos que fem ús en el nostre dia a dia. Hauran estat capaços de superar el repte? Ha pogut suportar el pes del propi arbre i fer-ho el més creatiu possible?

Aquí teniu la prova, són uns autèntics i unes autèntiques artistes!

Despertar en el nostre alumnat el desig d’investigar i fer-los conscients de la necessitat de la recerca com a eina transformadora i enriquidora.

Proporcionar situacions estimulants.

Introduir elements que provoquin la sorpresa, el desconcert
o el repte que ajudin a fomentar la recerca.

Promoure el treball que s’està portant a terme en les diferents etapes educatives de l’escola en l’àmbit de l’observació, la recerca i l’experimentació.

Potenciar, coordinar i difondre activitats de recerca en educació infantil, primària i secundària tot afavorint un marc on es poden mostrar els treballs d’investigació.

El nostre primer repte com a equip impulsor de STEAM: construir una cadira.

Amb la finalitat d’incentivar la motivació i l’aprenentatge, hem començat a dissenyar tot una sèrie de reptes per anar elaborant al llarg de l’any.

Aquest any ha estat la construcció d’una cadira amb només cartrons i una sola cinta adhesiva. Hauran estat capaços de superar el repte? Ha pogut suportar el pes d’una persona adulta?

Aquí teniu la prova, són uns autèntics i unes autèntiques artistes!

El projecte Reacciona és una proposta pedagògica que vol incidir en l’alumnat d’educació secundària amb l’objectiu d’impulsar una ciutadania crítica sensibilitzant sobre la cooperació, la solidaritat, els drets humans i al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

En aquesta edició hi han participat grups-classe dels 9 centres educatius de secundària de Vilafranca, tant públics com privats, i les diferents entitats i ONG que treballen activament en el municipi.

Jaume Farga, ha estat l’encarregat del taller de cinema i del projecte Reacciona, un projecte que ha posat en contacte els alumnes amb les ONG de la vila i amb el món audiovisual.