Des del món pedagògic, parlem de STEAM per referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematitzades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques.
Així, des de la nostra escola, vetllem per proporcionar al nostre alumnat situacions d’aprenentatge que procurin tenir aquesta mirada STEAM, una mirada integradora i que fomenta l’esperit crític, sostenible i que parteix del treball cooperatiu i col·laboratiu entre l’alumnat.
Creiem fermament que cal potenciar les les competències científiques, tecnològiques i matemàtiques per tal de promoure la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a la societat, no sols des de les pròpies àrees si no també amb el transversal i global de centre. De totes maneres, en els últims anys, s’han introduït franges horàries específiques per a treballar aquestes competències; les activitats de programació i robòtica, els reptes STEAM, els experiments al laboratori, les hores de treball al taller de tecnologia o els projectes que es duen a terme durant el curs, són exemples de d’activitats que es duen a terme tant a l’Educació Infantil com a l’Educació Bàsica.