STEAM

STEAM

Som escola SteamCat, un reconeixement que avala el nostre compromís amb l'educació STEAM.

La robòtica esdevé una eina fonamental per impulsar l’aprenentatge pràctic i interdisciplinari.

Des del món pedagògic, parlem de STEAM per referir-nos a enfocaments globals i transversals, que aprofiten situacions contextualitzades i problematitzades per treballar les Ciències, la Tecnologia, l’Enginyeria, l’Art i les Matemàtiques, cercant solucions creatives i crítiques.

Així, des de la nostra escola, vetllem per proporcionar al nostre alumnat situacions d’aprenentatge que procurin tenir aquesta mirada STEAM, una mirada integradora i que fomenta l’esperit crític, sostenible i que parteix del treball cooperatiu i col·laboratiu entre l’alumnat.

Creiem fermament que cal potenciar les les competències científiques, tecnològiques i matemàtiques per tal de promoure la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques a la societat, no sols des de les pròpies àrees si no també amb el transversal i global de centre. De totes maneres, en els últims anys, s’han introduït franges horàries específiques per a treballar aquestes competències; les activitats de programació i robòtica, els reptes STEAM, els experiments al laboratori, les hores de treball al taller de tecnologia o els projectes que es duen a terme durant el curs, són exemples de d’activitats que es duen a terme tant a l’Educació Infantil com a l’Educació Bàsica.

Projecte Reacciona - Curtmetratge

El projecte Reacciona és una proposta pedagògica que vol incidir en l’alumnat d’educació secundària amb l’objectiu d’impulsar una ciutadania crítica sensibilitzant sobre la cooperació, la solidaritat, els drets humans i al voltant dels Objectius de Desenvolupament Sostenible.

Aquest any l’alumnat de 4t ESO ha tornat a participar del Projecte Reacciona, col·laborant especialment amb Amnistia Internacional.

El nostre tercer repte com a equip impulsor de STEAM: construir una sabata.

Amb la finalitat d’incentivar la motivació i l’aprenentatge, hem començat a dissenyar tot una sèrie de reptes per anar elaborant al llarg de l’any.

Aquest trimestre ha estat la construcció d’una sabata amb papers de diari. Després, vam fer una exposició a l’entrada de l’escola amb totes les sabates que vam poder realitzar. Hauran estat capaços de superar el repte? Ha pogut suportar el passeig de moda pel pati sense trencar-se ni fer-se malbé?

Aquí teniu la prova, són uns autèntics i unes autèntiques artistes!

El nostre segon repte com a equip impulsor de STEAM: construir un arbre de Nadal.

Amb la finalitat d’incentivar la motivació i l’aprenentatge, hem començat a dissenyar tot una sèrie de reptes per anar elaborant al llarg de l’any.

Aquest any ha estat la construcció d’un arbre de Nadal amb els plàstics generats a cada família i cinta adhesiva. Després, vam abocar tots els residus que no vam utilitzar per a la seva construcció per veure la quantitat d’envasos que fem ús en el nostre dia a dia. Hauran estat capaços de superar el repte? Ha pogut suportar el pes del propi arbre i fer-ho el més creatiu possible?

Aquí teniu la prova, són uns autèntics i unes autèntiques artistes!

El nostre primer repte com a equip impulsor de STEAM: construir una cadira.

Amb la finalitat d’incentivar la motivació i l’aprenentatge, hem començat a dissenyar tot una sèrie de reptes per anar elaborant al llarg de l’any.

Aquest any ha estat la construcció d’una cadira amb només cartrons i una sola cinta adhesiva. Hauran estat capaços de superar el repte? Ha pogut suportar el pes d’una persona adulta?

Aquí teniu la prova, són uns autèntics i unes autèntiques artistes!