Projecte Multilingüe

Projecte Multilingüe

Learning in a multilingual environment

Tenint en compte que l’aprenentatge de llengües estrangeres és essencial en una societat com la nostra, considerem necessari potenciar l’ús comunicatiu de les llengues estrangeres (anglès i francés) i la seva utilització com a eina d’accés al coneixement. 

Com a escola multilingüe l’alumnat aprèn una segona llengua estrangera amb la incorporació del francès a partir de 5è de primària. Adquireixen un valor afegit que obre els seus horitzons personals i professionals en un món progressivament més internacional, multicultural y multilingüe. A més a més, l’anglès segueix tenint molta importància en totes les etapes educatives, així com també seguim posant èmfasi a la llengua catalana i castellana amb els relats creatius.

Posem èmfasi en el domini de l’anglès, un dels factors d’accés a millors oportunitats en un món globalitzat com el que vivim.  Aquesta llengua s’ha convertit en un idioma universal per accedir a la tecnologia, a la ciència  i a la comunicació entre persones de diferents nacionalitats. Emprenem el seu ensenyament des d’I-3 i així el nostre alumnat adquireix  un nivell de suficiència que els permet comunicar-se en aquest idioma en acabar l’escolarització. Ho treballem amb l’English Tales, Science, Let’s play and act, Active English i English Culture.

English tales

Es focalitzen les sessions en l’aprenentatge de cançons, danses i contes per treballar l’oralitat.

Cada vegada vivim en un món més globalitzat i multicultural, un món que ens porta a voler i necessitar comunicar-nos amb persones de cultures i llengües ben diferents. Així, considerem l’aprenentatge de la llengua anglesa imprescindible per poder conviure, conèixer i comunicar-se amb persones d’arreu. Aprendre anglès, permetrà a l’alumnat tenir les portes obertes en molts aspectes de la seva vida tant personal com professionalment.

Quan els nens i nenes són petits, la plasticitat del seu cervell els permet aprendre amb eficàcia. Per aquest motiu, defensem profundament la importància de començar amb l’aprenentatge de la llengua des de ben petits, des de l’etapa d’Infantil, on a partir de jocs, cançons i petites activitats orals, els més petits de l’escola tenen un primer contacte amb aquesta llengua estrangera. Aquests primers aprenentatges els permetrà, a l’etapa de Primària, anar adquirint estructures cada vegada més complexes de la llengua. A poc a poc s’introduirà l’escriptura i la lectura i es realitzaran activitats de tot tipus per aconseguir que l’aprenentatge sigui el més significatiu possible. Finalment, a l’etapa de Secundària, es busca un aprofundiment més profund en l’aprenentatge i l’ús de la llengua.

Ens endinsem en la llengua anglesa des d’un enfocament no lingüístic i vivencial com eina de comunicació real i valor competencial.

Es reforça l’aprenentatge de la llengua anglesa amb projectes individuals i grupals on l’anglès sempre és la llengua vehicular

S’introdueix la llengua anglesa utilitzant titelles i contes com a fil conductor per tal de treballar estructures i vocabulari bàsic.

L’escola promou l’aprenentatge de la llengua francesa com a segona llengua estrangera. L’aprenentatge d’aquesta llengua s’inicia al cicle superior, amb l’objectiu d’apropar els nostres alumnes a la llengua oral i a l’adquisició del vocabulari bàsic per a la continuïtat de l’aprenentatge de la llengua durant l’etapa de l’ESO

Els relatius creatius tenen com a objectiu fomentar l’ús de la llengua catalana a través de l’expressió oral. Ho farem a través de contes, fotografies, vídeos, seqüències d’imatges i/o material d’aula.

Aquesta matèria pretén aprofundir i millorar la competència oral (comprensió oral, interacció i expressió oral) per tal de millorar la comunicació en la llengua anglesa, així com aprofundir en la competència de comprensió lectora. A través d’aquesta matèria es proposa descobrir i adquirir continguts socioculturals, artístics i literaris en relació a la llengua anglesa i els països de parla anglesa. Es treballarà a partir del visionat de pel·lícules, lectura de llibres i articles i materials digitals i tasques que trobaran al classroom. A través d’aquests materials, els alumnes podran entendre la llengua anglesa i millorar-la des d’una perspectiva diferent.