TITLE

DESCRIPTION

Lā€™etapa entre els tres i els sis anys Ć©s la mĆ©s rica en quantitat i complexitat dā€™aprenentatgeĀ per la qual cosaĀ comptem amb una xarxa dā€™atenciĆ³ primerenca que abasta tots els Ć mbits formatius.

La nostra proposta pedagĆ³gica per a aquesta etapa s’ha dissenyat des d’un enfocament obert, globalitzador, significatiu i flexible.

El treball per projectes Ā afavoreix la globalitzaciĆ³ i la interdisciplinarietat dels aprenentatges vertebrats des dā€™un treball colĀ·lectiu amb el grup classe.

Ensenyem als mĆ©s petits a respectar lā€™entorn, a resoldre conflictes amb el diĆ leg i a un intercanvi continu amb el mĆ³n i la cultura;

Assentem les bases per al desenvolupament personal i social dels nens i nenes a la vegada que integren els aprenentatges que estan en la base dā€™aconseguir les competĆØncies bĆ siques;

Personalitzem elĀ procĆ©s dā€™aprenentatge per treballar els hĆ bits personals,Ā socials i de treball que afavoreixen el creixement de lā€™infant.

Promovem els racons de treball i joc per promoure els aprenentatges partint de la manipulaciĆ³ i sent l’alumne objecte actiu en la construcciĆ³ del seu propi coneixement.

Els racons de treball i joc potencien lā€™autonomia, lā€™espontaneĆÆtat, lā€™experimentaciĆ³ i la recerca. Els infants escullen un dels racons a partir del qual, a travĆ©s del joc simbĆ²licĀ i del desenvolupament de les activitats programades, sā€™aconsegueix potenciar lā€™expressiĆ³ oral, facilitar la interacciĆ³ entre els infants i estimular la seva creativitat.

Els continguts educatius dā€™aquesta etapa sā€™organitzen en Ć reesĀ corresponents a Ć mbits propis de lā€™experiĆØncia i del desenvolupament infantil iĀ es conceben amb un criteri de globalitat i de mĆŗtua dependĆØncia desenvolupant-se mitjanƧant la realitzaciĆ³ d’activitats globalitzades i significatives.

Les Tecnologies de la InformaciĆ³ i de la ComunicaciĆ³ constitueixen un recurs didĆ ctic ineludible en tota lā€™etapa.Ā 

– aprenen els comportaments i valors,

– aprenen i incorporen els hĆ bits dā€™autonomia,

– aprenen a fer servir Ćŗtils, instruments i tecnologies,

– aprenen a distingir la realitat de la ficciĆ³,

– aprenen a desenvolupar estratĆØgies i recursos,

– aprenen les activitats acadĆØmiques mĆ©s complexes, com sĆ³n llegir i escriure.

Blocs de l'etapa

Recursos TIC

La integraciĆ³ de la llengua anglesa en l’etapa d’infantil es promou amb forƧa a la nostra escola.

Els infants desenvolupenĀ  lā€™aprenentatge d’aquesta llengua des de les ƀrees ComplementĆ ries on establim espais comunicatius en anglĆØs per tal que els infants assumeixin aquesta llengua com una forma mĆ©s de comunicar-seĀ a travĆ©s de diferents histĆ²ries, jocs, dramatitzacions i canƧons.

Fomentem la integraciĆ³ de la llengua anglesa en la vida escolarĀ amb la finalitat que l’alumnat desenvolupi la comprensiĆ³ oral -tot entenent instruccions bĆ siques- Ā el vocabulari i les estructures senzilles associades a un context.

Realitzem l’activitat “Apadrinament Lector” que abasta dos objectius prioritaris:Ā aprendre a llegir i alhora encomanar el gust per la lectura.Ā Lā€™apadrinament Ć©s un treball cooperatiu que ens ajuda a assolir importants objectius des de la millora de la competĆØncia lectora dels alumnes i el gaudi per la lectura fins al fomentĀ Ā de la convivĆØncia i la cooperaciĆ³ entre els cicles que educa enĀ la responsabilitat i el compromĆ­s.

Comencem a treballar amb les bee-bot mostrant la seqĆ¼enciaciĆ³ de les activitats amb un primer contacte amb lā€™abella .

El treball d’aspectes de robĆ²tica amb lā€™ajuda dā€™unes petites abelles anomenades Bee-bots ajuden a que els nostres alumnes treballin en equip, siguin creatius tot fomentant el raonament lĆ²gic i l’estructura el pensament.

El treball de les matemĆ tiques de manera competencial i manipulativa fan que elĀ coneixement matemĆ tic es recolzi sobre relacions construĆÆdes per cada alumne/a amb l’entorn i amb els objectes, i que el permeti anar accedint cada vegada a una complexitat superior.

La formaciĆ³ humana Ć©s una part essencial en el nostre projecte educatiu i en aquesta etapa la treballem principalment a travĆ©s de la reflexiĆ³ i el diĆ leg.

Potenciem la comunicaciĆ³ aplicant estratĆØgies de pensament on es treballen valors, actituds i normes.

Treballem per afavorir lā€™autonomia, la iniciativa, lā€™activitat, la responsabilitat, la socialitzaciĆ³ i la individualitat de cada infant amb estratĆØgies i activitats potenciadores i motivadores.

Etapa per a l’observaciĆ³ i l’exploraciĆ³ de l’entorn immediat, natural i fĆ­sic, tot potenciant una actitud de curiositat, de respecte i de participaciĆ³, per anar, gradualment, participant en activitats socials i culturals.

Ponteciem la habilitat per distingir, utilitzar i classificar animals i plantes per tal de desenvolupar la sensibilitat vers la natura i el medi ambient.