Tenim el plaer de comunicar-vos que de cara al curs vinent l’escola engegarà una sèrie de projectes que, des de fa ja alguns anys, es venen gestant en benefici de tota la comunitat educativa.

Com bé sabeu, l’edifici que alberga la nostra escola és una construcció que data de l’any 1827 i té un gran valor històric i patrimonial. Tanmateix, alguns dels accessos a l’escola, entre d’altres l’entrada principal, no estan adaptats.

Els membres de la Fundació Escolar Sant Josep, juntament amb la direcció pedagògica del centre, conscients de la necessitat  de suprimir barreres arquitectòniques i de millorar l’accessibilitat al recinte de l’escola, venim realitzant un seguit d’actuacions en aquest sentit.

Després d’anys de negociacions amb representants de la Fundació de l’Antic Hospital de Vilafranca, gestors de la propietat d’aquest edifici, es va arribar, entre d’altres, a un acord pel qual es cedeix a l’ escola un espai que dóna al carrer Sant Pere i que permetrà resoldre les barreres arquitectòniques d’accessibilitat a l’escola.

IMG_8313

L’ inici i realització d’aquestes obres es preveu per a l’estiu de l’any 2020, i permetrà a l’escola disposar d’un nou nucli d’escales de sortida des de les diferents plantes de l’edifici principal,  un ascensor adaptat i nous lavabos.

Per altra banda, l’escola ja té engegat el projecte per enderrocar l’edifici lateral del patí i iniciar les obres de construcció d’una estructura que tindrà un ascensor i unes escales d’emergència. Al mateix temps aquesta obra requerirà haver de fer nous els lavabos de cada planta.

barreres2

Donat l’abast i volum econòmic d’aquest projecte la Fundació La Caixa, a través de la seva obra social, ha dotat a l’escola de 5000€ ajudant i col.laborant a fer possible  aquest projecte. Va des d’aquí, i de part de tota la comunitat educativa, el nostre més sincer agraïment.

Obra Social laCaixa