HÀBITS ... a l'ESCOLA ... a CASA

HIGIENE I SALUT
• Començar a demanar ajut per cordar-se i descordar-se els pantalons a l’hora d’anar al lavabo.
• Notar la necessitat d’anar al lavabo i demanar-ho a les mestres.
• Arremangar-se les mànigues abans de rentar-se les mans.
• No mullar-se al rentar-se les mans.
• Sentir la necessitat de mocar-se.
AUTONOMIA PERSONAL I ORGANITZACIÓ
• Procurar posar-se la bata i penjar les seves coses en arribar a l’escola.
• Demanar ajut per posar-se la jaqueta.
• Demanar ajut per treure’s la bata i la jaqueta correctament.
• Participar activament en l’ordre de la classe.
• Mostrar cura de les seves coses.
• Començar a participar activament a l’hora de recollir joguines.
COMUNICACIÓ I RELACIÓ
• Saludar quan entra a l’escola.
• Ser capaç de dir-li a l’adult que s’ha fet mal, que s’ha escapat el pipí o que necessita ajut.
• Iniciar-se a anomenar pel seu nom als mestres i als companys i companyes.
TREBALL I APRENENTATGE
• Escoltar una breu explicació.
• Iniciar-se a usar adequadament el material de classe.
• Començar a ser capaç de diferenciar l’estona de joc i de treball.
• Iniciar-se a complir els càrrecs.

Processed with MOLDIV

Una edat en la qual els ‘grans descobriments’ adquireixen molta importància.

L’adquisició de vocabulari li dóna unes possibilitats de comunicació que sol aprofitar per fer innumerables preguntes per tal de satisfer la seva curiositat. Comença a dominar les estructures bàsiques del llenguatge i la construcció de frases és molt més acurada; L’ACTIVITAT VERBAL ÉS MOLT GRAN.

La seva curiositat és insaciable i cal tenir molta paciència per donar resposta al seu interrogatori constant. També s’ha de tenir en compte que no cal estendre’s amb respostes llargues i complicades: el que demanen és una resposta simple, entenedora i puntual que doni satisfacció a allò que volen saber.
La fantasia i la imaginació es desenvolupen molt, especialment en el joc i, sovint, té dificultats per diferenciar la realitat de la fantasia ja que no comprenen la realitat tal com és, sinó que la interpreten a partir de les seves vivències. És freqüent en aquesta etapa (com en qualsevol situació de canvi), que la por faci la seva aparició: por a la separació, a la foscor, a les pròpies fantasies… Per aquest motiu i per la confiança que tenen en els adults convé que sempre els diguem la veritat. Per exemple, si s’ha de quedar a dinar a l’escola, cal que els ho diguem i que no els enganyem dient que els vindrem a buscar d’aquí a poca estona. Confia en l’autoritat dels adults i aquest fet ens ha de fer reflexionar per tal de no defraudar-los. La seva actitud és egocèntrica: creu que tothom veu, pensa i actua tal i com ells i elles veuen, pensen i actuen.

El procés de socialització té una gran importància i els amics/amigues tenen un paper capital: aviat parlarà de nens i nenes concrets, amb el seu nom propi i presumirà de les amistats que va adquirint.

Processed with MOLDIV

Ara i sempre, quan tingueu dubtes, pregunteu a les persones que treballem amb els vostres nens i nenes perquè de la comunicació i de la col·laboració en podrem obtenir els millors resultats.

Benvinguts @santjosepvila21_22

FEM QUE CADA DIA SIGUI ÚNIC

VALORS, COMPROMÍS ... per a un CREIXEMENT INTEGRAL